RISKUTBILDNING 1

OLYMPIA TRAFIKSKOLA – Körkort fort! – för både manuell bil och automatare!

RISK 1:an  i   HELSINGBORG:  (Kom ihåg att ta med legitimation till kursen)

Plats:  Vårt kontor på Magnus Erikssons gata 10.

Kursdatum:

Torsdag  16  maj   kl. 10.00 – 13.15

Tisdag  18 juni kl. 10.00 – 13.15

Course in ENGLISH:  Saturday  April 27th, kl. 10.00

Risk 1:an är ett av de två obligatoriska momenten i din körkortsutbildning som våra myndigheter kräver. Det är en föreläsning som handlar om droger, trötthet och riskfyllda beteenden i trafiken. Under kursen kommer du att få delta i diskussioner och enklare gruppövningar. Det krävs att du är aktiv och delar med dig av dina tankar och erfarenheter för att bli godkänd.

Efter kursen rapporterar vi alla godkända elever till Transportstyrelsen, och den är sedan giltig i 5 år.

Vi rekommenderar att du deltar på Risk 1:an i början av din körkortsutbildning. Ring och boka tid på telefon 0700-712 612 (måndag-onsdag kl. 12-18). Priset är 900 kr inklusive fika.

OBS! Både Riskutbildning 1 och 2 (halkkörning) måste vara genomförda och godkända innan kunskapsprov och körprov kan genomföras på Trafikverket.